Het onderwijs van Kindcentrum Florent in het kort
Ons Kindcentrum bestaat uit 4 onderdelen:
1. Kinderopvang
2. Stamgroep 1 t/m 3
3. Stamgroep 4 t/m 8
4. Het talentplein
Sociaal-pedagogische ontwikkeling:
Samen met ouders wil het team van Kindcentrum Florent voorzien in een stevige pedagogische basis voor alle kinderen. Veiligheid, emotionele vrijheid en de ontwikkeling van het zelfvertrouwen zijn voor ons de uitgangspunten. Voor ons is elk kind uniek en gelijkwaardig. Meer..
Coöperatief leren:
Samenwerken is een belangrijke vaardigheid die leerlingen nodig hebben om goed te functioneren in de samenleving. We beginnen hier al in onze kleutergroepen mee. We leren kinderen allerlei coöperatieve werkvormen welke in heel de school terug te zien zijn. Meer..
Stamgroepen 1 t/m 3:
Dit schooljaar starten we hier met twee groepen. Groep 1/2A, groep 1/2B en groep 3. Deze groepen werken zeer intensief met elkaar samen op de verschillende niveaus. De kinderen binnen deze stamgroep hebben de mogelijkheid om aan te sluiten bij activiteiten die hen nieuwsgierig maken en we dagen ze uit om steeds meer te ondernemen op hun niveau. We werken met leerdoelen die de kinderen zich spelenderwijs eigen kunnen maken in de verschillende hoeken en instructies.Meer..
Stamgroepen 4 t/m 8:
Dit schooljaar starten we hier met 3 groepen. Groep 4/5, groep 6/7 en groep 7/8. Wij werken bewust met heterogene groepen, want kinderen leren op deze manier veel meer van en met elkaar. Wij geven zoveel mogelijk instructie in kleine groepen en met veel materiaal, zodat elk kind actief betrokken is. Meer..
Talent:
Naast onze basisvakken spreken wij de verwondering, nieuwsgierigheid, creativiteit en intrinsieke motivatie van de kinderen aan met ons brede talentonderwijs. Doen en ontdekken waar je goed in bent en inzetten van je talent leidt tot positieve emoties en een gevoel van welbevinden of geluk. Daardoor ontstaat hogere betrokkenheid wat weer zorgt voor betere resultaten. Ons uitgangspunt hierbij is: iedereen heeft talent!Meer..
Bewegend en spelend leren:
We laten de kinderen meer bewegen voor het bevorderen van hun gezondheid en motoriek. De combinatie van leren én bewegen is een manier om de leerstof eigen te maken, omdat de hersenen hierbij extra geprikkeld worden. Het spelend en bewegend leren is in heel de school terug te zien.Meer..
BVL: